pondělí 24. října 2016

Návod na jednoduché bezprsťáčky

Když jsem mrkla dnes náhodou na tento blog a viděla 3333 návštěv, udělalo mi to takovou radost, že jsem se rozhodla oslavit to návodem. Původně jsem chtěla sepsat návod na mazlíka do postýlky, kterého jsem dělala nedávno, ale jelikož ho má mladší dcerka pod peřinou, a já ho dělala opravdu z hlavy, rozhodla jsem se pro návod na bezprstové rukavice. Mazlík příště :-)
Rukavic bez prstů jsem udělala několik do svého obchůdku na Fleru a jela jsem podle základního schématu, které jsem si různě upravovala. 

Pro tento návod využiji svoje poslední rukavičky, které jsem dělala pro sebe a mám čísla ještě čerstvě v hlavě.

Použila jsem přízi Joyfull, háček č.7 (použijte jakoukoli přízi i háček, jen upravíte počet ok v základním řetízku). Začínat můžeme dvojím způsobem:

  1. Uháčkujeme řetízek z 18 ok, spojíme do kruhu pevným okem (pozor, aby se řetízek nepřetočil). Do každého očka uděláme 1 KS, máme nakonec 18 KS, ukončíme pevným okem do 1. KS. Dál pokračujeme stále v kruhových řadách.
  2. Začneme přímo krátkými sloupky - pružným řetízkem. Osobně volím tento začátek, řetízek neškrtí, je příjemně pružný jako celá rukavice :-) Uháčkujeme 2 řo, píchneme do prvního oka (druhého oka od háčku), nabereme, protáhneme 1.okem, nabereme, protáhneme všemi oky na háčku. Máme 1.KS. Píchneme do vzniklého očka, nabereme, protáhneme 1.okem, nabereme, protáhneme všemi oky na háčku. Máme 2.KS. Stejným způsobem pokračujeme, až máme 18 KS, ty spojíme do kruhu pevným okem do 1.KS. Dál pokračujeme stále v kruhových řadách.
  • Pokračujeme polodlouhými sloupky. Uháčkujeme 10 řad PDS. (počet řad přizpůsobíme vybrané přízi. Poslední řada sahá pod palec, dál budeme dělat otvor pro palec)
  • V této řadě vytvoříme otvor pro palec. Zde rozlišíme levou a pravou ruku:
    • Levá: 3 PDS, 3 řo (vynecháme 3 oka), pokračujeme PDS až do konce řady. Počet řetízkových ok odpovídá velikosti otvoru pro palce - v mém případě stačily 3 řo, u slabší příze je to cca 5 řo.
    • Pravá: kvůli švu je lepší háčkovat 12 PDS, potom 3 řo (vynechat 3 oka), doháčkujeme 3 PDS do konce řady, ukončíme po. Otvor pro palec tedy u pravé ruky háčkujeme až na konci řady.
  • Dál pokračujeme opět jen PDS (do 3 řo z předchozí řady uháčkujeme 3 PDS). Máme tedy zase 18 PDS. 
  • Háčkujeme několik řad PDS - já udělala 4, poté 1 řadu KS a máme hotovo. 
  • Rukavičky můžeme ozdobit knoflíčky, nebo uháčkovanou kytičkou...


Tento jednoduchý návod jde obměňovat podle fantazie - píchat PDS mezi sloupky předchozí řady, použít reliéfní sloupky, vějířky, různé vzorky... 


Bezprsťáky jsou opravdu jednoduché, navíc se budou s přibývající zimou hodit a když si je sladíte s čepicí a šálou, budete za hvězdu :-)  Díky za přečtení, ať se háčkování daří a těším se zase příště :-)

3 komentáře:

  1. Bezprstaky jsou fajn zrovna ted hledám nějaký návod a chci si je uhačkovat tak hezký víkend přeji♥

    OdpovědětVymazat
  2. Dobrý den, prosím vás o vysvětlivky např.2 řo, nebo KS ..? Děkuji moc

    OdpovědětVymazat
  3. Manželka má taky tyhle rukavice ráda a jako je pravda, že si je háčkuje sama. I když teda není zase tak nějak vášnivá DIY žena. Nebo nevím, jak to říct, co to vlastně je. :-D A jak se tomu říká. Protože na zbytek věci má většinou velkoobchod textil, kde dost často nakupujeme. Nebo takhle – není to třeba zase tak často, ale když už, tak jsou to větší nákupy.

    OdpovědětVymazat